ASTRIDS

Fruktsallad med grekisk smak

Publicerad 2014-08-24 12:03:01 i Allmänt,

Igår kväll provade jag något nytt. Lite frukt och grekisk yoghurt. Supergott & jätte enkelt som mellanmål eller lite efterätt. Här har ni receptet:
 
1 äpple
1 nektarin
Grekisk yoghurt ( jag tog mild grekisk yoghurt från Arla )
Lite juice ( valfri smak, jag tog Mango & Passion från God Morgon )
 
Gör såhär:
Skär äpplet och nektarinen i lagom stora bitar och lägg i en liten skål. Häll över lite juice så att äpplena inte blir bruna. Ställ in i kylskåpet tills frukten är lagom kall, ca 15 - 20 min. Häll över lagom mycket grekisk yoghurt och börja njut!
Tips! Om du lägger frukten i kylskåpet innan du börjar behöver den inte stå lika länge efteråt.
 

Kommentarer

Postat av: ɑ n n i k ɑ

Publicerad 2014-08-24 13:13:04

Gott!

Svar: Ja, väldigt! :)
Astrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Astrid

Född 2001 & bor utanför Göteborg. Jag är intresserad av musik, träning, mode och att fota. Här är du välkommen att följa min vardag ♥

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela