ASTRIDS

Energibitar

Publicerad 2014-06-26 16:43:00 i Baka, Recept, Ätbart,

Idag gjorde jag energibitar. Ungefär som energibar. Perfekt som lite fika, fast inte onyttigt. Det är superenkelt!
Ingredienser:
1 dl solrosfrön
1dl kokosflingor
1 dl pumpafrön
2 dl havregryn
2 dl russin
2 äggvitor
Sätt ugnen på 175 grader. Mixa alla ingredienser i en matbredare till en kladdig massa. Forma massan till en fyrkant, 20 x 20 centimeter, på en plåt med bakplåtspapper. Platta till den lite med ett platt föremål så att den blir lite mer kompakt. Skär kakan i tolv delar. Baka mitt i ugnen i ca 15 minuter. Låt dem gärna få en lite guldbrun färg! Bryt isär kakorna när de svalnat något. Förvara sedan i en burk med lock i rumstemperatur. ♥

Kommentarer

Postat av: MATILDA

Publicerad 2014-06-28 15:26:56

bra tips! ska testas :D

Svar: Tack, gör det! :)
Astrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Astrid

Född 2001 & bor utanför Göteborg. Jag är intresserad av musik, träning, mode och att fota. Här är du välkommen att följa min vardag ♥

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela